Οικονομικές επιβαρύνσεις για παλαιά ρυπογόνα οχήματα | piperata.gr Skip to main content

Οικονομικές επιβαρύνσεις για παλαιά ρυπογόνα οχήματα

Πάνω από 1.000% επιβάρυνση θα επιβάλλουν τα τελωνεία στον εκτελωνισμό των παλιών ρυπογόνων οχημάτων.

Τα παλιά και ρυπογόνα αυτοκίνητα που εισάγονται κατά χιλιάδες κάθε μήνα και αυξάνουν το μέσο όρο ηλικίας του ήδη γερασμένου στόλου μας αλλά και επιβαρύνουν το περιβάλλον και την οδική ασφάλεια, έχουν βρεθεί στο στόχαστρο του υπουργείου Οικονομικών.

Τόσο τα στελέχη της Ειδικής Επιτροπής όσο και τα στελέχη από την αγορά έχουν συμφωνήσει να επιβάλλουν υπέρογκους φόρους που θα κυμαίνονται από 1.000% και πάνω για τα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro3 (πρώτη άδεια κυκλοφορίας από το 2000 έως το 2005) ή και παλαιότερα.

Ουσιαστικά με αυτό τον τρόπο θα σταματήσουν οι αθρόες εισαγωγές παλαιών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και η Ελλάδα θα σταματήσει να αποτελεί την «χωματερή» της υπόλοιπης Ευρώπης μαζί με τις χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ ή τις χώρες τις Αφρικής!

Παράλληλα το υπουργείο Οικονομικών, όπως αναφέρει το newsauto.gr, πέραν της κατάργησης του Ιστορικού Τέλους Ταξινόμησης και στην υιοθέτηση του νέου τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης με την Αξία Λιανικής προ Φόρων εξετάζει την αύξηση των απομειώσεων στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με μικρές ηλικίες ώστε να γίνουν πιο προσιτά στους καταναλωτές και βέβαια να μειωθεί η μέση ηλικία του γηρασμένου στόλου οχημάτων.

Με αυτό τον τρόπο θα μειωθεί το νέο αυξημένο Τέλος Ταξινόμησης που προκύπτει από την εφαρμογή του τρόπου υπολογισμού του μέσω Αξίας Λιανικής προ Φόρων και θα γίνουν πιο προσιτά για τους καταναλωτές. Παράλληλα οι απομειώσεις εξαιτίας των διανυθέντων χιλιομέτρων είναι επίσης πολύ πιθανό να επανεξεταστούν και να «επιδοτούνται» επιπλέον τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα με λίγα διανυθέντα χιλιόμετρα έναντι εκείνων που έχουν διανύσει πολλές εκατοντάδες χιλιόμετρα! Οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν από τον υπουργό Οικονομικών κ. Χρήστο Σταϊκούρα αλλά τόσο τα στελέχη της Ειδικής Επιτροπής όσο και τα στελέχη από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αλλά και από τους εισαγωγείς και τους εμπόρους είναι όλοι σύμφωνοι να επιβληθούν υπέρογκοι φόροι στα παλαιά και ρυπογόνα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ώστε να ανανεωθεί ο στόλος των οχημάτων.



Add new comment

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.

WebTV