Νέο «ψαλίδι» στον Μεγάλο Περίπατο με εισήγηση Μπακογιάννη | piperata.gr Skip to main content
Νέο «ψαλίδι» στον Μεγάλο Περίπατο με εισήγηση Μπακογιάννη

Νέο «ψαλίδι» στον Μεγάλο Περίπατο με εισήγηση Μπακογιάννη

Συνεχίζει να «μικραίνει» ο Μεγάλος Περίπατος στο κέντρο της Αθήνας, καθώς με πρόταση του δημάρχου Αθηναίων, Κώστα Μπακογιάννη, που εγκρίθηκε με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, μία λωρίδα επιπλέον στην οδό Πανεπιστημίου θα παραχωρηθεί ξανά για την κίνηση των αυτοκινήτων.

 

Σύμφωνα με την εισήγηση του δημάρχου Αθηναίων, Κώστα Μπακογιάννη, μετά από επιστολή της παράταξης του Παύλου Γερουλάνου, ο σχεδιασμός του «Μεγάλου Περιπάτου» τροποποιείται ώστε:

 

  • Τα ΙΧ να συνεχίσουν να κινούνται σε τρεις λωρίδες ενώ θα έμεναν σε δύο όταν λειτουργούσε η λεωφορειολωρίδα.
  • Η λεωφορειολωρίδα θα προστεθεί δίπλα στις τρεις για τα ΙΧ, προφανώς αφαιρώντας χώρο από τις λωρίδες που βάφτηκαν για να τις χρησιμοποιούν οι πεζοί και τα ποδήλατα.
  • Αυτό σημαίνει ότι θα μείνει μία λωρίδα για πεζούς και ποδήλατα. Υπενθυμίζεται ότι σε μεγάλο μέρος της Πανεπιστημίου, ο χώρος για πεζούς και ποδήλατα είναι εξαρχής μια λωρίδα οπότε εκεί δεν αλλάζει κάτι.

 

Ο δήμαρχος Αθηναίων απέδωσε την τροποποίηση στο γεγονός ότι οι κυκλοφοριακοί φόρτοι είναι αυξημένοι κατά 15% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2019. «Δύο μήνες μετά την έναρξη του Μεγάλου Περιπάτου, η συνεχής παρακολούθηση και επιστημονική αξιολόγηση του έργου, καθώς επίσης και η δημόσια διαβούλευση μας παρέχουν πλέον σημαντικά στοιχεία και δεδομένα. Έχει έρθει η ώρα να λάβουμε υπόψη μας όλα αυτά, τα οποία μάλιστα συζητήσαμε στο Δημοτικό Συμβούλιο, στην Διαπαραταξιακή Επιτροπή με τους εκπροσώπους των παρατάξεων και της επιστημονικής κοινότητας, στις συναντήσεις μας με τους φορείς, τους πολίτες και τις επιχειρήσεις και να προχωρήσουμε στο δεύτερο τρίμηνο της πιλοτικής παρέμβασης, το οποίο ξεκινά στις 21 Αυγούστου» ανέφερε ο κ. Μπακογιάννης.

 

Είναι η δεύτερη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου που μικραίνει το έργο του «Μεγάλου Περίπατου» καθώς πριν λίγες εβδομάδες, ανακοινώθηκε ότι σειρά δρόμων στο κέντρο της Αθήνας απελευθερώνονται από τις αρχικές ρυθμίσεις και παραδίδονται στην κυκλοφορία

 

Πέρα από τα μεγάλα προβλήματα που έχουν προκληθεί στον κυκλοφοριακό άξονα της Αθήνας, με μεγάλες ουρές οχημάτων να σχηματίζονται κατά τις ώρες αιχμής στους κεντρικούς οδικούς άξονες της πρωτεύουσας, το σχέδιο του «Μεγάλου Περιπάτου», φαίνεται να αντιμετωπίζει και ζητήματα τόσο προχειρότητας, όσο και νομιμότητας και ορθών διαδικασιών.

 

Yπενθυμίζεται ότι σε συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής πριν λίγες εβδομάδες, στο οποίο παρευρέθηκε και ο Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης, το ζήτημα που απασχόλησε περισσότερο ήταν το σχέδιο του Μεγάλου Περιπάτου και ειδικότερα το μέρος που αφορά την οδό Πανεπιστημίου, όπου διενεργούνται και οι περισσότερες εκ των παρεμβάσεων. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης ο περιφερειακός σύμβουλος της αντιπολιτευόμενης παράταξης, «Δύναμης Ζωής», Χρήστος Καραμάνος, αποκάλυψε πόρισμα έκθεσης της νομικής υπηρεσίας της περιφέρειας, σύμφωνα με το οποίο τα έργα για τον «Μεγάλο Περίπατο» που αφορούν την οδό Πανεπιστημίου, είναι παράνομα, καθώς η διαχείριση της υπόκειται στις αρμοδιότητες της περιφέρειας και όχι του Δήμου Αθηναίων.

 

Πέρα από ζητήματα νομιμότητας, πάνω από το σχέδιο του Δήμου Αθηναίων, πλανώνται και σύννεφα σκανδάλου. Όπως δείχνουν στοιχεία της «Διαύγειας», ένα μεγάλο μέρος της συγκοινωνιακής μελέτης από το ΕΜΠ έχει δοθεί με υπεργολαβία στην ιδιωτική εταιρεία ΝΑΜΑ Σύμβουλοι Μηχανικοί και Μελετητές Α.Ε., εταίρος στην οποία είναι ο Χρόνης Ακριτίδης, για χρόνια στέλεχος της Νέας Δημοκρατίας και πρώην αντιδήμαρχος Αθήνας επί δημαρχίας Ντόρας Μπακογιάννη. Επίσης ο Χ. Ακριτίδης, είναι πλέον και διευθύνων σύμβουλος της «Ανάπλαση Αθήνας Α.Ε.».



Add new comment

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.

WebTV